Leerlingen GO! SBSO Groenlaar op stap voor slachtoffers aardbeving
De leerlingen staan klaar voor hun benefietwandeling. — © JW
Het leed dat inwoners van Turkije en Syrië meemaakten en meemaken na de aardbevingen in hun land laat de leerlingen en het schoolteam van SBSO Groenlaar niet onberoerd. Al stappend vergaarden ze 1650 euro voor het consortium 12-12.
Woensdagochtend kort na de start van de lesuren verzamelden ruim driehonderd leerlingen van de Groenlaarschool aan de Predikherenhoevestraat in Reet (Rumst) zich aan de schoolpoort. De leerlingen van het buitengewoon secundair onderwijs Groenlaar stapten mee in een benefietwandeling voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië.
“Afhankelijk van hun kunnen nemen ze deel aan een wandeling over een afstand van 4, 6 of 8 kilometer”, zegt technisch adviseur Kelly Van den Brande die als coördinator optrad. “Ook leerlingen met een rolstoel doen mee.”
Onderweg kregen de groepjes vier opdrachten waarmee ze telkens een woord verdienden. Aan het einde konden ze zo de zin ‘Groenlaar stapt voor de slachtoffers’ bij mekaar leggen. De wandeling werd gesponsord. De teller stond woensdagochtend op 1650 euro. Dat bedrag wordt eerdaags gestort op de bekende rekening BE19 0000 0000 1212. (JW)
Hoofdpunten
De held van Annecy: beelden tonen hoe Henri (24) aanvaller wegjoeg na steekpartij in speeltuin
Er stierven vorig jaar meer mensen in België dan er baby’s geboren werden. En dat is zeer uitzonderlijk
Trump aangeklaagd in zaak van geheime documenten die hij meenam uit Witte Huis
Na drama met baby in snikhete auto getuigt onze man: “Telkens als zo’n verhaal in het nieuws komt, sta ik in een flits weer op die parking”
Beste van Plus
Noorse cruisemaatschappij deelt eerste beelden van volledig elektrisch schip
Tochtje met opblaasbare eend gaat mis: drie mannen uit zee gered
Enorme bijenzwerm strijkt neer in fietsmandje Christa (57): “Ze noemen me al de bijenkoningin”
Maneskin-frontman excuseert zich voor kusfilmpje met andere vrouw: “Dit was niet hoe we het wilden aanpakken”