Supersnel internet moet shoppen in Delhaize-winkels ‘aangenamer en voordeliger’ maken
© Hans Otten, Chris Van Rompaey
Delhaize en glasvezelleverancier Eurofiber kondigen een samenwerking aan waardoor de supermarktketen voortaan beschikt over een glasvezelverbinding van veertig Gigabit. En dat zal ook de klant in de toekomst merken.
Meer dan 61.000 kilometer aan glasvezelkabel heeft Eurofiber al aangelegd en zo levert het bedrijf al aan tal van Belgische bedrijven een stabiele en betrouwbare glasvezelconnectiviteit aan. Dankzij de nieuwe overeenkomst zal Eurofiber retailer Delhaize voorzien van een 40 Gigabit snelle en dedicated internet access glasvezelverbinding voor haar winkels, distributiecentra en campussen.
Hiermee maakt Delhaize zich niet alleen klaar voor verdere digitalisering en verdere transitie naar de cloud, waarbij het op middellange termijn de bedoeling is om zelf geen datacenters meer te hosten, maar gebruik te maken van een datacenter in de cloud. Het maakt het voor de retailer tevens mogelijk om de eerste stappen te zetten op het vlak van realtime retail en de winkelbeleving voor haar klanten aanzienlijk verbeteren. Tegelijk laat dergelijke supersnelle glasvezelverbinding Delhaize ook toe om stappen te maken op het vlak van duurzaamheid.
Slimme winkelrekken
“We zijn heel trots dat Delhaize weldra de allereerste Belgische retailer zal zijn die over een 40 Gigabit dedicated internet access dataverbinding in ons glasvezelnetwerk zal beschikken. Dat is de snelste internet access glasvezelverbinding tot nu toe aangelegd in België. Het toont het potentieel aan van glasvezeltechnologie en de hoge bandbreedtes die het probleemloos kan leveren”, zegt Hans Witdouck, CEO Eurofiber België. (Lees verder onder de foto)
Minister voor Telecommunicatie Petra De Sutter (Groen) was aanwezig bij de ondertekening tussen Delhaize en Eurofiber. — © if
De stap naar een glasvezelverbinding van 40 Gigabit opent deuren om aan realtime retail te doen en heeft op termijn een rechtstreekse impact op de winkelbeleving van de Delhaize-klanten. Zo zullen zij kunnen genieten van hoogtechnologische snufjes die het winkelen efficiënter, aangenamer en voordeliger maken. Enkele voorbeelden zijn ‘slimme’ winkelrekken die kunnen doorgeven dat producten niet meer voorradig zijn en aangevuld moeten worden, gegarandeerd gsm-bereik in de winkels en gepersonaliseerde promo’s via de Superpluskaart.
Hoofdpunten
ONZE PUNTEN. Koning Kevin is terug! En twee Rode Duivels mogen daar hun voet zelfs bijna naast zetten
Knotsgek! Rode Duivels leggen Duitsland over de knie na magisch eerste halfuur, Kevin De Bruyne opnieuw de geniale architect
“Dit was een topwedstrijd tegen een topland én Tedesco heeft hier veel uit geleerd”
REACTIES. Kevin De Bruyne kan opnieuw glimlachen: “Goed om te zien dat we zo goed kunnen spelen, het was een leuke match”
Beste van Plus
Amsterdamse campagne tegen dronken Britten: “Blijf weg!”
Gwenny en Marino verwelkomen hun 13de kind met de letters A, E, L en X: “Een verrassing, maar meer dan welkom”
Mijnwerker redt met gevaar voor eigen leven zijn collega’s uit ingestorte goudmijn
Als negenjarige bedrijven bezitten? Kim Kardashian registreert handelsmerken voor haar kinderen
Lees meer
Cafébazen klappen uit de biecht: “Ze waren bezig op het toilet terwijl hun partners braaf in het café zaten”
NMBS wil weinig gebruikte stations sluiten, maar daar is niet iedereen het mee eens: “Die schrappen zou pure waanzin zijn”
Met vergeten verzetshelden op café: “Ik denk dat de tijd rijp is om dit verleden in Vlaanderen bespreekbaar te maken”
Na verijdeling van twee mogelijke aanslagen: verdachte tiener al drie jaar geleden opgepakt voor plannen van terreuraanslag