Lille lanceert toeristische website en infopunten: “Onze troeven nog meer in de kijker zetten”

Schepen van Toerisme Luc De Backer en deskundige Toerisme Caroline Van Osselaer stellen de nieuwe toeristische website en de folderpanelen voor in taverne ’t Lilshof in Lille. © Gemeente Lille

Lille -

Met www.genietvanlille.be lanceert het gemeentebestuur van Lille een eigen toeristische website. Zowel toeristen als lokale inwoners vinden op de website alle toeristische informatie over de vier Lilse dorpen. Achttien Lilse horecazaken en andere ondernemingen zijn voortaan ook toeristische infopunten. “Daar staan folderpanelen met brochures”, zegt Luc De Backer (Inzet), schepen van Toerisme in Lille.

Bart Van den Langenbergh

Fietsen met z’n twee? Op zoek naar een goei café? Heb je congé? Met deze ludieke rijmpjes maakt de gemeente Lille promotie voor de gloednieuwe toeristische website. De website ging niet toevallig dinsdag online, op de Wereld Toerisme Dag.

“Met deze site willen we onze troeven nog beter in de kijker zetten en nog meer mensen laten kennismaken met ons toeristisch aanbod”, legt schepen van Toerisme Luc De Backer uit. “Iedereen kent onze gemeente van De Lilse Bergen en de Krawatencross, maar er valt zo veel meer te beleven. We hebben vier prachtige natuurgebieden waar het heerlijk is om te wandelen. We hebben tientallen leuke fietsroutes en heel gezellige B&B’s en cafés. Al deze zaken zijn vanaf nu een muisklik verwijderd. De website helpt iedereen bij het uitstippelen van een bezoek.” Op de website staan naast alle info over de toeristische mogelijkheden ook heel wat gegevens over bereikbaarheid en parkeermogelijkheden.

Een van de slogans die de nieuwe toeristische website promoot. © Gemeente Lille

Kindvriendelijke horeca

De gemeente wil met de website niet alleen toeristen, maar ook de eigen inwoners prikkelen. De gemeente werkt hiervoor samen met de lokale horeca. “Je vindt op de site altijd terug welke activiteiten er de komende periode zijn. We geven ook mee welke routes toegankelijk zijn voor rolstoelen of buggy’s”, zegt Luc De Backer. “Binnenkort komt daar ook een overzicht bij van kindvriendelijke horeca. We merken dat ouders willen weten waar er een aangepaste menu of een toffe speeltuin is. We werken samen met onze horeca aan een overzicht van criteria die belangrijk zijn om een zaak als kindvriendelijk te erkennen. Horecazaken die het label ontvangen, krijgen van ons een pakket om in hun zaak te gebruiken.”

Taverne ’t Lilshof op Boskant in Lille is voor de gemeente al een voorbeeld van zo’n kindvriendelijke horecazaak. ’t Lilshof heeft naast een tuin met speeltuigen ook heel wat kindergerechten op het menu staan.

Caroline Van Osselaer, deskundige Toerisme in Lille, presenteert samen met schepen Luc De Backer de nieuwe toeristische website en folderpanelen bij taverne ‘t Lilshof in Lille. © Gemeente Lille

Toeristische infopunten

De gemeente stelt de toeristische informatie niet alleen online beschikbaar. Achttien horecazaken of andere ondernemingen in de gemeente zijn voortaan ook toeristische infopunten. Daar staan folderpanelen met heel wat toeristische brochures. “Dankzij die panelen zijn onze brochures niet alleen op het gemeentehuis verkrijgbaar. We zien onze lokale ondernemers als een belangrijke partner in ons toerismebeleid. Deze samenwerking willen we verder uitbouwen”, aldus Luc De Backer.

Ondernemers die geïnteresseerd zijn om een folderpaneel te plaatsen, mogen steeds de toeristische dienst contacteren. Dat is ook het geval voor vrijwilligers die wandelingen willen uittesten op kindvriendelijkheid of toegankelijkheid. Dat kan via toerisme@lille.be of via het telefoonnummer 014.70.29.03

Een van de slogans die de nieuwe toeristische website van Lille promoot. © Gemeente Lille

Met enkele toepasselijke slogans maakt de gemeente Lille promotie voor de nieuwe website. © Gemeente Lille

www.genietvanlille.be

Aangeboden door onze partners

Video

Keuze van de redactie

Vastgoed

Jobs in de regio

Bekijk alle jobs