12 oesters, een pint en een cocktail? 400 euro graag: koppel “geschokt” door rekening op huwelijksreis

 

 ©  rr

Smullen was het. Tijdens hun huwelijksreis in Mykonos stopte een Canadees koppel in een restaurant voor een pint, een cocktail en oesters. Maar dan kwam de rekening: 390 euro. Ze betaalden pas toen ze naar eigen zeggen geïntimideerd werden door de uitbaters. Kwaad doen ze hun verhaal in The mirror.

gjs

Een restaurant langs het strand in Mykonos. Een idyllisch plekje tijdens de huwelijksreis van Lindsay Breen en haar man Alex (allebei 30 jaar). Op de foto’s die ze er maakten, staan de twee breed lachend. Met een pintje, met een Aperol Spritz, met oesters ook. Het lachen verging hen helaas toen de rekening kwam.

Het Canadese koppel voelde naar eigen zeggen meteen dat de obers hen oesters wilden laten eten. “Ze vroegen het al toen we binnenkwamen. Twaalf, vroegen ze. We zeiden maar ja, omdat dat toch een typische hoeveelheid is”, zegt Lindsay in The mirror. Hij bestelde een pint, zij bij gebrek aan een kaart met de cocktails een Aperol Spritz. “We kregen gigantische glazen. We hadden nochtans gewone gevraagd.”

Steeds meer werd duidelijk dat er iets niet helemaal normaal was. Zeker toen de ober maar bleef aandringen om krab te eten, of een dessert. Wanneer Alex terugkwam van het toilet, begreep Lindsay waarom ze nog geen menukaart gekregen hadden. “Hij had een menu zien liggen en daarop stond dat een oester 29 euro kost”, zegt Lindsay. “De onze waren allemaal op. We waren al bang voor de rekening.”

Toen ze die kregen, stond er een onwaarschijnlijk getal op: 400 euro. “Mijn man moest in een zaaltje achteraan betalen, heel raar. Hij voelde zich geïntimideerd, dus heeft hij het betaald. Hij durfde niet anders om problemen te vermijden. Het was duidelijk dat ze daar misbruik maken van toeristen. Ik kan het nog altijd niet geloven. Gek dat je zoveel moet betalen voor een snack. We waren geschokt.”

De zaak, DK Oyster genaamd, staat online vol negatieve recensies. Die van de twee Canadezen is er nu bijgekomen. Maar de uitbater reageert online laconiek op alle kritiek. “De prijzen die u betaalt lijken me correct, zoals op de kaart staat”, schrijft hij telkens, of hij komt met nog andere vragen en bedenkingen.

Aangeboden door onze partners

Meer video

Hoofdpunten

Keuze van de redactie