Laptop student raakt zoek bij verzending naar hersteldienst

Hanne Deckx toont de factuur en de verzendingsbewijzen van de laptop. 

Hanne Deckx toont de factuur en de verzendingsbewijzen van de laptop. © Tommy Maes

Mol -

Een Molse student industrieel ingenieur is zijn laptop kwijt nadat hij het toestel had opgestuurd voor herstelling. Sindsdien is de computer spoorloos. “Niemand weet waar de laptop is en wij kunnen als eigenaar niets doen”, zegt moeder Hanne Deckx.

Tommy Maes

Warre Hannes uit Mol start maandag als tweedejaarsstudent industrieel ingenieur op de KU Leuven, maar hij moet zijn academie jaar starten zonder de laptop die hij vorig jaar kocht voor zijn studie. Het toestel is namelijk zoekgeraakt in het netwerk van koeriersbedrijf DHL.

“De laptop is nog geen jaar oud en heeft altijd goed gefunctioneerd tot er eind augustus een defect ontstond aan de batterij”, vertelt Hanne Deckx, de moeder van Warre. “Het toestel kon niet meer opladen, waardoor het na een tijd niet meer werkte. Omdat we de laptop hadden gekocht bij de Campusshop en daar ook een onderhoudsgarantie van twee jaar op hebben, wilde Warre hem verzenden voor herstelling.

Verzendingspunt

Toen het niet lukte om zich te registreren op de herstellingspagina van Campusshop, stuurde de medewerker een verzendingsbon op van koeriersbedrijf DHL waarmee we de laptop konden afleveren in een lokaal verzendingspunt en hem zo konden opsturen naar de hersteldienst in Nederland. Dat hebben we op 2 september gedaan. In het verzendingspunt kregen we de code mee waarmee we de verzending konden opvolgen.”

Toen ze na een aantal weken niets had vernomen over de laptop en het ook niet lukte om de verzending via de code op te volgen, probeerde Hanne te achterhalen wat er met de laptop is gebeurd. Zonder succes.

“De hersteldienst liet weten dat de laptop nog niet was aangekomen”, zegt ze. “We contacteerden vervolgens de Campusshop die ons een mail stuurde met een link naar een site waarop te zien was dat de laptop op 20 september nog ergens in het netwerk van DHL was. Bij DHL kregen we het antwoord dat we het pakket per vergissing via DHL Parcel hadden verstuurd, terwijl dat via DHL Express moest gebeuren. Maar ze konden niet vertellen waar de laptop dan wel was. Er was een mogelijkheid dat de laptop in het depot van foute verzendingen is terechtgekomen, maar dat kon DHL ook niet bevestigen.”

Goodwill

Ondertussen is de laptop nog altijd niet terecht. “Deze week kregen we weer antwoord van DHL dat de laptop nog niet was gevonden. Zowel niet in het netwerk van DHL Parcel als dat van DHL Express”, vertelt Hanne. “Als het pakket woensdag 29 september nog niet gevonden is, kan volgens DHL de betalende partij een claim indienen. Maar dat zijn wij niet, maar de Campusshop. We kunnen dus alleen maar hopen op de goodwill van anderen. Terwijl wij toch de eigenaar van de laptop zijn.”

Auto's in de kijker

Vastgoed

Jobs in de regio